Nieuws

Werkmandejong: Gedreven door geluk

Er is de afgelopen jaren veel veranderd! Zowel in de arbeidsmarkt, als in onze organisatie.  Naast het aanbod van de werving & selectie dienstverlening, hebben we inmiddels een sterke focus op detachering en traineeships. En door de snelle groei moesten we echt aan de slag met onze ICT. Dus gooiden we alles op de schop!

Het resultaat? Een nieuwe merkidentiteit, website én ATS-systeem. In dit artikel praten Bram van der Linden (Commercieel Manager) en Joost Dimmedal (Projectmanager Marketing & ICT) je bij over de toekomstvisie van Werkmandejong en de manier waarop zij het onderscheid willen blijven maken binnen de arbeidsmarkt!

Van ‘wij matchen ambitie met ambitie’ naar…?

“Het werd steeds lastiger om de juiste talenten aan ons te binden. Dat kwam doordat ons verhaal niet meer paste bij wat we doen. Onze oude slogan ‘wij matchen ambitie met ambitie’ was vooral gericht op onze dienstverlening werving en selectie; het plaatsen van kandidaten in vaste functies bij onze klanten. Inmiddels bieden we een veel breder pallet aan hr diensten, en staan we steeds meer bekend om onze Traineeships. Een ontwikkeltraject waarin talenten zich kunnen ontwikkelen tot complete professional”, begint Bram te vertellen.

“En dus zijn we -samen met UBO- teruggegaan naar de tekentafel. Want hoe overtuig je professionals en klanten van je onderscheidend vermogen en energie als ze je nog niet kennen?”, vervolgt hij.

case
"

“We willen allemaal de juiste mensen op de juiste plek krijgen. Maar de manier waaróp je dat doet, maakt je pas echt uniek!”

Bram van der Linden

Het begint met de strategie, jouw unieke verhaal

“Frank Hartog (eigenaar UBO) maakte ons er tijdens het offertetraject van bewust dat goede marketing begint bij jouw unieke verhaal. Intern hebben wij al helder waar we voor staan en waarom we doen wat we doen. Maar we konden nog wel wat hulp gebruiken om dit krachtig naar de buitenwereld te vertalen”, vertelt Joost. “En dat unieke verhaal hebben we samen met Vincent en Jan Jaap vormgegeven, tijdens meerdere merkidentiteitsessies.”

Joost: “Wat ik vooral heel sterk vond aan de sessies, is dat alles wat wij aan tafel vertelden ook werd getoetst bij de mensen waar het bij ons echt om draait: de Werkmandejongers. We hebben niet zomaar ons logo veranderd en een nieuwe slogan bedacht. En de website een redesign gegeven. Nee er zit echt een verhaal achter. Een verhaal van ons allemaal.”

case
"

“Het is echt een verhaal van ons allemaal geworden. Gedreven door geluk is dé bevestiging dat we als organisatie weer een stap verder zijn.”

Joost Dimmedal

Gedreven door geluk. Dat is Werkmandejong

De plek waar jij je ontwikkelt tot complete professional. Vol energie en volledig jezelf. Met plezier in je werk én met elkaar. Want zo lever je de beste prestaties. Ontdek waar je goed in bent bij uiteenlopende opdrachtgevers. Ontwikkel je hard- én je softskills in een afwisselende omgeving. Overtref je eigen verwachtingen en die van je collega’s. Bij Werkmandejong begrijpen we dat je vorm wilt geven aan jouw ambitie. Want wij zien jouw talent. En we helpen je in alles om het beste van jezelf te geven.

Ons nieuwe verhaal sluit echt volledig aan bij onze filosofie”, vertelt Bram enthousiast. “Sinds de oprichting doen we alles al vanuit de gedachte ‘de mens centraal’. Dat komt doordat wij geloven dat wanneer je goed voor je mensen zorgt en hen centraal stelt, zij zorgen voor tevreden klanten. Die tevreden klant zorgt uiteindelijk voor een gezond bedrijfsresultaat welke wij vervolgens weer kunnen investeren in de ontwikkeling van onze organisatie. Dit zag je voor de rebranding alleen nog niet terug in onze uitingen. En daar is nu dus verandering in gekomen.”

Bram: “Want of je nu instroomt als trainee, je door wilt ontwikkelen in de detachering óf op zoek bent naar een vaste baan, jouw voorkeuren en ambities staan centraal. En daar zoeken we de beste werkplek bij. Of dit nu bij Werkmandejong of bij een van onze opdrachtgevers is. We zoeken een plek waar je het beste tot je recht komt én waar je werkgeluk ervaart.”

Hoe we dit in de praktijk brengen? “Wanneer wij kennismaken met een werkzoekende, leggen we het cv in eerste instantie aan de kant. We willen namelijk eerst de persoon achter het cv leren kennen. We stellen dan ook vooral vragen over de achtergrond van jou als persoon. Wat drijft jou, waar liggen je ambities en wat heeft je bijvoorbeeld gevormd tot de persoon die je nu bent? Op basis van die verhalen gaan wij op zoek naar een passende werkomgeving én -cultuur”, legt Bram uit.

“Als jij goed in je vel zit, ben je energieker en lever je goede resultaten. Maar goed in je vel zitten is ook de voorwaarde om werkgeluk te ervaren en samen toe te werken naar jouw ideale toekomst. En dat doen we bij Werkmandejong dus echt samen. Want ook als je nu nog niet weet wat je wilt, al een duidelijk plan voor ogen hebt of eenmaal aan het werk bent; jij hebt het stuur in handen, wij helpen je met de route. En voorzien je van eerlijk loopbaanadvies. Je hele carrière lang.”

Het resultaat: nieuwe merkidentiteit, website én nieuwe werkprocessen

Gedreven door geluk past volgens Joost ook heel goed bij de totale vernieuwing waar de organisatie in zit: “Achter de schermen verandert er heel veel. Er zijn niet alleen een nieuwe merkidentiteit en website gelanceerd. Ook onze werkprocessen zijn op de schop gegaan. Bij alles kijken we hoe we het werk nog leuker en makkelijker kunnen maken voor de mensen. Ons nieuwe ATS-systeem Carerix en de marketing automation die we in gaan zetten, zijn daar goede voorbeelden van.”

Hij vervolgt: “Maar de komende maanden gaan we nog meer innovatieslagen maken in de tooling en technieken die we gebruiken. Zonder dat we daarbij het menselijk aspect van ons werk uit het oog verliezen. Solliciteren bij óf via Werkmandejong moet zo makkelijk en leuk mogelijk worden. Maar we blijven het onderscheid maken in het centraal zetten van de kandidaat. De mensen de hand kunnen schudden vinden wij nóg steeds heel belangrijk. En daar heb je geen laptop voor nodig.”

Een community voor onze professionals

“Onze toekomstvisie is om een communities te creëren voor professionals. Een plek waar je alles kunt vinden wat met jouw loopbaan in Finance & Control, HR of Process & Business te maken heeft. Werkmandejong moet een plek worden waar je vakgenoten kunt ontmoeten, kennis kunt delen en om advies kunt vragen. Maar het moet ook een plek worden waar het heel gezellig is. Waar je samen kunt werken, praten, proosten en de juiste stappen kunt zetten in je loopbaan”, besluit Joost ons gesprek.

Of je nu al precies weet waar je over 2–3 jaar staat óf nog geen idee hebt welke kant je op wil in je carriere. Wij staan voor je klaar. Op ieder moment in je loopbaan. Ontdek, ontwikkel én overtref!  Wil je hier meer over weten? We vertellen het je graag tijdens een persoonlijk kennismakingsgesprek. Of lees de verhalen van andere Werkmandejongers die eerder de stap naar werkgeluk gezet hebben.