Home > Nieuws

Van operationele ondersteuning naar een internationaal project

test
Werkman de Jong


Process & Business Professionals helpen onze klanten met extra capaciteit en expertise als het gaat om procesmanagement, compliance, (commercieel) ondersteunende en commerciële functies. Sommige collega’s zijn al in een van deze richtingen gespecialiseerd, anderen ontdekken juist door wisselende projecten waar hun hart sneller van gaat kloppen en waar ze in verder willen.

Zo ook Merel Thijssen. Na het behalen van haar Master Strategic Human Resources Leadership is ze begin 2020 bij Werkmandejong gestart. Na twee commercieel ondersteunende opdrachten is ze momenteel actief bij het Nederlandse hoofdkantoor van Specsavers.

Merel, wat was in eerste instantie de doelstelling van je opdracht?

“Specsavers had de wens om een nieuwe service op te zetten die administratieve ondersteuning biedt aan audiciens bij declaraties richting zorgverzekeraars. Aan mij en mijn Werkmandejong Finance  collega Kelsey de schone taak om dit op te gaan zetten. Vanuit een advies de implementatie verzorgen en verdere uitrol hiervan.”

Was er nog specifieke vakinhoudelijke kennis nodig?

“De behoefte van Specsavers lag in eerste instantie vooral op het gebied van financiële, administratieve en planmatige kennis en kunde. Daarom vormden Kelsey en ik een mooi aanvullend duo: Kelsey vanuit de financiële hoek, en ik vanuit het procesmatige. De audiciens doen het inhoudelijke werk, zij hebben de vakspecifieke kennis. Nadat de factuur verstuurd is, komen wij om de hoek kijken. Ik heb me uiteraard wel enorm vastgebeten in de hele organisatie en de werking van declaraties bij zorgverzekeraars.”

Inmiddels ben je ook op een ander project ingezet. Kan je daar meer over vertellen?

“Nadat de declaratieservice eenmaal stond, was het geen functie meer voor twee fulltimers. Kelsey is aan de slag gegaan bij een andere opdrachtgever van Werkmandejong (bol.com), en ik ben binnen Specsavers gevraagd om deel te nemen aan een project rondom de implementatie van een nieuw systeem. Dit was vooraf niet voorzien als onderdeel van mijn opdracht, maar in de loop der tijd heb ik veel relevante kennis en ervaring opgedaan wat erg goed van pas kwam bij dit project. Ik maak deel uit van een groot internationaal team waarbij ieder zijn eigen specialisme heeft. Enorm leerzaam en waardevol om aan mee te werken.”

Wat is het belangrijkste dat je hier geleerd hebt en je meeneemt naar je volgende opdrachtgever?

“Ik heb ervaren hoe makkelijk het is om het overzicht te verliezen in een groot project, maar ook wat  je kan doen om de regie terug te krijgen. Ik weet nu voor mezelf dat een projectmatige functie me goed ligt, ik in staat ben om meerdere ballen in de lucht te houden en erg veel energie krijg van het werken in multidisciplinaire teams. Maar ik ben ook nog lang niet uitgeleerd en ben me nu volop aan het verdiepen in hoe ik me verder kan ontwikkelen binnen dit vakgebied. Een groot voordeel hierbij is dat ik vanuit de Werkmandejong Academy nu bezig ben met een Scrum training en we ook al aan het kijken zijn naar verdere trainings- en opleidingsmogelijkheden op dit gebied.”

Specsavers is net als Werkmandejong een Great Place to Work. Heb je overeenkomsten ervaren in de twee bedrijfsculturen?

“Ik vind de gelijkwaardige en open organisatiecultuur erg kenmerkend voor beide organisaties. Ook al is Specsavers een grote organisatie, de lijntjes zijn kort, ook richting management of directie. Mensen zijn open en eerlijk, je hoort het als het goed gaat, maar ook als er eens iets minder goed gaat. Ik vind het erg prettig om dit zowel bij mijn werk- als opdrachtgever te ervaren!”

Inhoudelijke uitdaging en het werkplezier dat onze professionals ervaren in hun opdrachten zijn belangrijke uitgangspunten, evenals tevreden opdrachtgevers:

Esther Noord (Professional Services Manager Audiology, Specsavers International B.V.):
“Kelsey was en Merel is een onmisbare schakel in onze dagelijkse business. Samen hebben ze een totaal nieuwe service opgezet die onze horenbusiness ondersteunt bij het insturen van vergoedingsaanvragen en het claimen bij zorgverzekeringen. 

Merel is inmiddels een bekende geworden voor veel van onze partners. Als ze een vraag hebben over vergoedingen en claims bij zorgverzekeringen, is Merel de persoon die ze als eerste bellen of mailen. Ze weet nagenoeg alle antwoorden direct en staat altijd klaar om de winkels te helpen problemen op te lossen. Voor andere winkels houdt ze zelfs alle administratie bij op dit gebied. Ook is Merel een belangrijke schakel geworden in een groot IT project met grote impact op onze dagelijkse werkwijze in de winkels, waarbij ze samenwerkt met collega’s uit binnen en buitenland, uit alle lagen van de organisatie. Al met al een heel mooie uitdaging, met veel kansen om te groeien en te ontwikkelen.”

Reageer

CAPTCHA ImageNieuwe codeSpeel de code af

Samenwerken met Werkmandejong?

Neem dan contact met ons op.

Contact - Werkmandejong
Werkmandejong gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close